Richtprijs nieuwe website

Wat is een mooie richtprijs voor het maken van een nieuwe website?

Een website met een eenvoudige presentatie van een bedrijf kost zo’n € 750,00 tot € 1.250,00. Hierbij heb je een simpele site met een paar pagina’s informatie, een contactpagina en een niet al te spectaculaire grafische opmaak. Er is trouwens in principe niets mis met een “eenvoudige” website. Voor 1 op de 5 bedrijven is zo’n site meer dan afdoende.
Het wordt een ander verhaal wanneer je via het internet ook daadwerkelijk business gaat genereren: € 1.500,00 tot € 2.250,00. Dan zijn andere (en duurdere) functionaliteiten onontbeerlijk.
Bij complexe websites met veel applicaties, een content management systeem (CMS) en veel grafische vormgeving lopen de kosten al snel in de duizenden euro’s. Denk bij het opzetten van je site ook aan de vindbaarheid van zoekmachines.
Bijkomende kosten van een website zijn de jaarlijkse domeinregistratie en webhosting. Dit bedrag bedraagt tussen de € 50,00 en € 150,00 per jaar.

MC4TEKST komt wel eens webdesignbedrijven tegen die een uurtarief hanteren van maar liefst € 175,00 ex btw per uur. Het uurtarief van MC4TEKST ligt op € 65,00 per uur ex btw. De kosten en dus ook de prijs van de uiteindelijke website zijn gebaseerd op dit uurtarief. In de website offerte worden de kosten zeer duidelijke gespecificeerd. Het is dus moeilijk om een eenduidig antwoord te geven op de vraag: ,,Wat is de prijs van een nieuwe website?”. Maar we kunnen je zeker een indicatie geven en een offerte uitbrengen.

Het zit eenvoudig zo:

Als je een nieuwe auto gaat kopen, kan je die meestal vrij uitgebreid naar eigen smaak configureren. Je kiest de kleur, wel of niet metallic. Type motor. Type versnelling. Lichtmetalen velgen. Lederen bekleding. En ga zo maar door. Al die keuzes hebben effect op de prijs van de auto. Dat snapt iedereen.

Maar je kunt nog verder gaan. Je kunt de auto laten tunen bij een auto tuning specialist. Dan lopen de kosten nog harder op.

Bij je website is het net zo. Zolang je de site samenstelt uit standaardoplossingen, zullen de kosten beheersbaar blijven. Hoe meer je wenst af te wijken van de standaarden, hoe meer maatwerk je nodig hebt, hoe harder de kosten zullen oplopen.

Laat je daarom door je internetbureau goed adviseren over de mogelijkheden en beperkingen van de standaardoplossingen. En wees eventueel bereid om je eigen werkwijze aan te passen aan een standaardoplossing om zo flink wat geld te besparen.

Uiteindelijk draait het allemaal om mensen die bevlogen bezig zijn met hun vak. Mensen die tot het uiterste gaan om jouw zakelijke doelstellingen online waar te maken door superieur maatwerk te leveren. Maatwerk waar ze persoonlijk achter kunnen staan. Trots op kunnen zijn. Als je zo’n team vindt voor je website, kijk dan niet op de eerste plaats naar wat het kost, maar vooral naar wat het oplevert.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *