Waarom heeft mijn bedrijf een facebook pagina nodig?

Je steekt liever geen tijd en geld in het onderhouden van een Facebook pagina voor jouw bedrijf? Lees dan zeker verder, want de kracht van de sociale media om je business te laten groeien wordt nog te vaak verkeerd ingeschat. Daarom leggen wij je in deze blog uit wat de meerwaarde en de mogelijkheden zijn van jouw professionele Facebook pagina.

Waarom Facebook?

Facebook is veruit het grootste sociale media netwerk ter wereld met ongeveer 2,5 miljard gebruikers, een aantal dat blijft groeien. Bijna 1 op 3 mensen op aarde heeft daar een profiel. We hoeven je dus niet te vertellen dat jouw (potentiële) klanten deel uitmaken van dat netwerk.

Daarbij is Facebook veel meer dan een platform om vakantiefoto’s te delen. We gebruiken het om contacten te onderhouden, reviews te geven en relevant nieuws te verspreiden. En daar zit nu net de grote meerwaarde voor jou als bedrijf: dankzij Facebook kan je op een heel directe en interactieve manier contact houden met de klant.

Jouw professionele pagina is het ideale platform om nieuws over (nieuwe) producten en diensten te verspreiden. Met korte, wervende boodschappen bereik je je doelgroep en leid je hen naar jouw website. Je kan vragen stellen en meteen met je klant in dialoog gaan. Geven klanten reviews over jouw product of service dan reageer je daar snel op. Zo toon je betrokkenheid en wordt het contact heel direct.

Nodig je netwerk uit om jouw professionele pagina te liken. Die vind ik leuk acties zijn zichtbaar voor de vrienden van je fans en jij krijgt er een stuk meer online exposure door. Dankzij Facebook bouw jij aan het online imago van jouw bedrijf.

Adverteren via Facebook

Berichten en foto’s plaatsen zorgt ervoor dat je zichtbaar bent bij je volgers en onrechtstreeks ook binnen hun netwerk. Je kan bij ons terecht voor alle ondersteuning bij de invulling van je pagina en voor de berichten die je erop plaatst.

Maar Facebook is ook het ideale kanaal om nieuwe klantengroepen aan te spreken. Het bedrijf laat namelijk toe om heel gericht te adverteren bij jouw doelgroep. Jij bepaalt welke groepen jouw berichten te zien krijgen.

Ben je een lokaal bedrijf, dan kies je er bijvoorbeeld voor om je advertenties alleen aan gebruikers in jouw regio te tonen. Verkoop je babykleding? Dan promoot je je producten enkel bij personen die ook andere pagina’s met producten voor baby’s leuk vinden. Want dat zijn vermoedelijk jonge ouders.

Jij bepaalt dus heel precies jouw doelgroep op basis van regio, leeftijd, geslacht, interesses en nog een heleboel andere indicatoren. Facebook toont je berichten dan enkel in het overzicht van die gebruikers en bezorgt jou duidelijke rapporten over het bereik van je advertentie en het online gedrag van de ontvangers.

Voor wie als bedrijf wil scoren is Facebook een essentieel onderdeel van de online marketing strategie. Het is hét kanaal om jouw producten en diensten bij een grote groep in de kijker te zetten, meer verkeer naar je website te halen en snel met de klant te communiceren.

Wil je meer weten over de voordelen van Facebook voor je bedrijf en zoek je een expert in het uitwerken en uitvoeren van jouw online marketing strategie? Kom vrijblijvend praten met MC4DESIGN. Wij bekijken samen met jou alle mogelijkheden en bieden je een voorstel op maat.

Begin alvast met de Facebook pagina van MC4DESIGN te liken 😉 !

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *